Piramide tasje

Een dagje verlof!
Er is vandaag geen school en heb ik dus een dagje verlof genomen om met de kinderen thuis te kunnen zijn.
Maar ook om nog een projectje te maken...
Ik ben nogal voor ritstasje de laatste tijd en dacht aan een eennvoudig en leuk projectje, iets voor de meiden.
Rondneuzend op het web kom ik bij het piramidetasje.  Goed voor wat kleingeld of "voor-wat-het-allemaal-niet-kan-dienen" bij de meiden.

Maar hoe begin je aan zoiets?
Ik lees de werkbeschrijving op Het Leuvense Stiksel gemaakt door Sanne van Eloleo.
Na het een keertje aandachtig te lezen ben ik aan het werk gegaan want ik vind; door het te doen dat alle uitleg beter begrijpbaar wordt en valt alles op z'n plaats.
Ik laat ze elk 2 kleuren kiezen (voering en buitenkant).  Maar eerst maak ik een testversie met stofjes die ik nog liggen heb van Ikea.

Zo, dit is het geworden.

Bovenaan de rits is het niet helemaal goed maar dat komt omdat ik het 'hoekje'niet uitgeknipt heb.  Daardoor buigt het wat af.




Het volgende is dit geworden; beide stofjes van het Stoffenspectakel in Gent.
By the way, zondag 11 november is er Stoffenspectakel in de Expo van Kortrijk.
Ik ga er alvast heen.





Bij deze is de rits goed gelukt!  (Als je maar de kneepjes toepast ;))  
 

Reacties

Populaire posts