Eerste schoolweek en sneeuw!

Dit weekend was ik al vroeg uit de veren want 'kleine man' is de laatste tijd al vroeg wakker.

Tja, hij gaat dan ook ten laatste om 19 uur slapen na een vermoeiende schooldag...
Ondertussen heeft hij zijn eerste schoolweek erop zitten.
Hij doet het goed!  En vindt zijn juf V.  een lieve!  (Gelukkig maar, maar ik wil toch wel de liefste blijven).
De eerste dag hoefde ik niet te werken dus bracht ik hem naar klas.
Owee, toen ik vertrok; BOOS, wenen,... van mijn hart een steen gemaakt en voort gegaan.
Buiten ben ik onopgemerkt voor het raam van de klas blijven staan met een krop in mijn keel.
Oef, algauw kon juf hem doen lachen!
Zo, het ijs was gebroken!
Andere dagen moest hij al mee naar de opvang, blijven eten, naar slaapklasje.
Gelukkig heeft hij 2 grote zussen die hem onder hun vleugels nemen in deze nieuwe wereld.
Het zijn 2 moederkloeken die ervoor zorgen dat hij naar zijn zin heeft!
Zo heb ik een gerust hart!

Even terug naar het weekend;  het had dus gesneeuwd!
Veel was het niet maar toch lag alles mooi wit.
Voor kleine man was dit wellicht de eerste keer dat hij bewust sneeuw zag want toen hij 
naar buiten keek zei hij:"Schuim wegdoen!"
"Tja, schatje, dat is geen schuim maar sneeuw."
Kinderlogica!
Jas, muts, wanten en natuurlijk sneeuwbotjes aan.
Samen met zus kennismaken met sneeuw.




Reacties

Populaire posts