Geslaagd!

Ik heb al een tijdje een stofje in tricot in mijn kast liggen dat ik ooit wil gebruiken om er een rokje van te maken.
Maar er was die schrik, zou dat wel gaan(?), dus bleef het liggen tot mijn nieuwsgierigheid te groot werd en ik uiteindelijk toch aan de slag ging.


Onlangs heb ik mijn kleerkast eens grondig uitgekuist (dat was eens nodig, zeker als ik graag nieuwe rokjes en kleedjes voor de komende zomer wil hebben).
Ik  kwam een eenvoudig rokje in tricot tegen die ik als idee wilde gebruiken.  Geen rits, geen knopen,... de eenvoud zelve.  Dat moet lukken.
Ik stikte de delen met zigzagsteek aan elkaar en nam het dan mee naar de les om het te overlocken.
In een mum van tijd was mijn rokje af.  De onderkant heb ik afgewerkt met een rolzoom.
Ik maakte met de rest een bijpassend sjaaltje.
En ik content natuurlijk!
Tricot overwonnen, op naar het volgende; nog een rokje, een kleedje,...
In gedachten denk ik al aan een overlock, ooit...




Reacties

  1. Heel mooi ! En laat de lente, lees rokjesweer, nu maar beginnen.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de rok ook zeer mooi, speciaal en zacht van kleur leuk met dezelfde sjaal erbij!
    Groetjes,Marina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie schrijft en altijd benieuwd wat je ervan vindt!

Populaire posts