Hoeveel stof kopen als je niet weet wat je ermee gaat doen?

De titel is een vraagje van Rianna.
Als ik naar een stoffenbeurs/winkel ga dan heb ik een aantal dingen in mijn hoofd waarvoor ik stof ga zoeken.  Terwijl ik rondkijk zie ik (dikwijls) stoffen die ik niet kan weerstaan en waarbij er weer een nieuw idee in mijn hoofd komt.
Soms neem ik gewoon een stuk stof mee omdat ik het 'superschoon' vind.

Om te weten hoeveel stof?  Bij het stofje heb ik meestal wel een idee van welke richting ik er mee uit wil.  Het minimum dat ik meeneem is een halve meter (voor het maken van ritstasjes,...).
Voor kledij moet je dan een onderscheid maken naar gelang de persoon en wat je wil gaan maken.
De hoeveelheid is niet altijd even gemakkelijk maar ik denk altijd; beter teveel dan te weinig!  Met een restje kan je altijd een accessoire maken (sjaal, ritstasje, bloem,...).

Soms koop ik wel eens iets van een 'stofdesigner' (Petit Pan, Kaufmann, Kokka,...) online en dan liggen de prijzen per meter wel wat hoger dan wat je op het Stoffenspektakel tegenkomt (op het Stoffenspektakel kan je aan sommige kramen ook deze designers kopen).  Deze stoffen worden meestal aangeboden per 25 cm.

Ben je hiermee geholpen?

Veel plezier op het Stoffenspektakel, het is iets om niet te missen.


 
































Reacties

  1. Bij mij dezelfde redenering, Nancy. Alleen neem ik minimum een meter mee. Ik ben dan bang om toch niet genoeg te hebben, en de stof daarna niet meer te vinden als ze goed is meegevallen. Het is ook leuk om verschillende dingen die bij mekaar passen uit hetzelfde stofje te maken.
    Ik vind het ook leuk om wat keuze in mijn stoffenkast te hebben. En er zijn dan altijd stofjes die weer leuk met mekaar combineren, ook al had je ze vooraf niet zo bedacht.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je antwoord, ik neem vaak ook een meter mee (tenzij ik gericht voor iets zoek). Ik vroeg me af hoe dat bij andere (meer ervaren) naaisters ging.
    Dus nogmaals bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie schrijft en altijd benieuwd wat je ervan vindt!

Populaire posts