In 1,2,3

Op de website van Farbenmix.de vond ik een tutorial om een stoffen mandje te maken die ik graag eens wilde uitproberen.
Voor degene die er zin in hebben, heb ik hieronder de tutorial vertaald (in mijn eigen woorden weliswaar want mijn duits is ook niet zo goed).

Voor wie zin heeft maar het niet gezien heeft heb ik nog een Give-Away lopen.  Klik op de foto rechtsboven op mijn blog en je komt er terecht.




Hier ga ik dan:

Neem 2 verschillende stoffen en knip 4 gelijke delen.
Bovenzijde is 33 cm, zijkanten 26 cm.  De rechthoeken zijn vierkanten van 6 cm/6 cm.


Leg met de goede kant de stoffen van verschillende soorten op elkaar en stik de lange kanten aan elkaar (wordt bovenkant van het mandje) op 1 cm of zoals je wil.  Leg terug open.


Vervolgens leg je de 2 delen met de goede kanten op elkaar en stik je de zijkanten.
Zorg ervoor dat er aan één zijkant een keergat zit! (want anders zit je straks in de problemen als je moet keren).


Nu stik je de onderkanten van beide kanten dicht (bij mij de bolletjes kant en de witte kant)


Het is bijna klaar...


Nu nog de hoeken.  Neem een hoek vast en trek open.
Zorg ervoor dat je een rechte lijn bekomt met de 2 nog niet gestikte zijden.
Stik op deze manier alle 4 de hoeken.





Keer het mandje door het keergat naar buiten 
zodat de goede kanten van de stof zichtbaar zijn.
Zie je wel, in 1,2,3...!


Je kan ze maken in alle maten met leuke afwerkingen zoals paspel, bias, bloemen, linten, flocken,...
Vast en zeker komen er vele leuke mandjes tevoorschijn!

(stoffen Ikea, zwart met bollen is in tafelzeil, ander in canvas.
Meteen zwaar genoeg om recht te staan anders moet er vliseline tussen).


Reacties

  1. Wat een GAAF mandje zeg! Zwart/wit zijn echt mijn kleuren dus ik heb een goed excuus om naar de Ikea te gaan!!
    Heb je tutioral gepind en staat nu op mijn to-do lijst, die alsmaar langer en langer wordt door de vele leuke items van iedereen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nogal druk bezig met haken hé! Wat maak jij toffe knuffels! En die verhaaltjes er dan rond!

      Verwijderen
  2. Hoi, bedankt voor de duidelijke beschrijving! Ik heb hem even gepind!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is de zijde 26 cm nadat je de rechthoek eruit hebt geknipt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De 26 cm is de zijkant, onderaan knipje vierkante van 6 op 6 uit. Uiteindelijk is de hoogte bijna 20 cm, je moet natuurlijk nog de naadwaarde van 1cm aftrekken. Hopelijk heb ik je hiermee geholpen. Groetjes Nancy

      Verwijderen
  4. Goh hoe lang zoek ik al een duidelijke tutorial voor zo een mandje ! Heel erg bedankt !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je voor het patroon .Echt super simpel om te maken met groots resultaat😀

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie schrijft en altijd benieuwd wat je ervan vindt!

Populaire posts