Als je denkt...

Als je denkt...
"dit ga ik vlug eens afwerken."
Als je denkt...
"dat zal wel vlot gaan."
Als je denkt...

Dan loopt het vaak niet zoals je gehoopt had.

Dat was dus het geval bij deze tas.
Ik maakte gebruik van de tutorial van fynnch.blogspot om deze tas te maken.
Ik paste de afmetingen wat aan zodat er een grote A4 map in zou kunnen.

Ik moest dus nog de afwerking doen.
De schouderband, het ineenzetten van de tas en een drukknop plaatsen.
Wel die drukknop heeft me de das omgedaan.
Ik kon er niet meer aan uit,
mijn hersenen wilden niet meer mee.
Welk deeltje waar en hoe werkt die tang alweer?
Maar de aanhouder wint!

Niet zo eenvoudig werken met toille-cirée, het is nogal stug.
Het gebruik van een boventransportvoet doet het stikken heel wat vlotter gaan en zijn de steken gelijkmatig.

Het is supertoffe tutorial waar je fantasie de vrije loop kan laten gaan.
Bovenal is de tutorial supergoed uitgelegd.  Ik ben al benieuwd wat "Het Boek" zal brengen!
Thanks!



Voor degene die interesse hebben, dit zijn de afmetingen die ik gebruikt heb:

Voorpand tas: 
* buitenstof: 1 x (40 cm op 30 cm)
* voering: 1 x (40 cm op 30 cm)

Achterpand tas:
* buitenstof: 1 x (4 cm op 40 cm)
* buitenstof: 1 X (28 cm op 40 cm)

Zijpanden en bodem:
* buitenstof: 1 x (100 cm op 12 cm)
* voering: 1 x (100 op 12 cm)

Flap van de tas:
* buitenstof: 39 cm X 35 cm
* voering: 39 cm X 35 cm





Reacties

  1. Super !
    Het resultaat van dat "vlug afwerken(hihi)" mag er zijn!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, zooo herkenbaar, dat 'snel even afwerken'. Voor je 't weet is het voorbij slapenstijd en geraak je 's morgens niet uit je bed. Wel, je tas is meer dan goed geslaagd, heel knap (en merci voor de mooie complimentjes... Ik zit hier te blozen achter mijn laptop)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk! Ik ga je volgen, je hebt een fijne blog! Groetjes Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toffe tas! Zoiets zou ik ook nog in mekaar moeten steken voor de muziekschool van Dochter 1...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super resultaat. Deze tas staat bij mij ook nog op mijn to-do lijstje. Als ik jou resultaat zie heb ik al meteen zin om er aan te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt er een heel plezant toile cireeke voor gebruikt en uiteindelijk heb je een mooi en geslaagd project ! Leuk om de afmetingen even mee te geven !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie tas in een supermooi toile-cirée! Ja, de aanhouder wint, heb je wel even bewezen hier hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie schrijft en altijd benieuwd wat je ervan vindt!

Populaire posts