Haken vanuit mijn luie zetel

Waar moet een mens zich mee bezig houden als hij veel moet rusten?
TV kijken, lezen, tablet,...
Daar word ik nog meer lui van.
Gelukkig heb ik een tijd geleden het haken ontdekt.
Je kan er alle kanten mee uit.
Dus ben ik aan het haken gegaan.

Deze onderstaande sjaal, omslagdoek heb ik in 2 dagen gemaakt.
Tja, als ik eenmaal begin, wil ik verder doen.
Dat is met naaien precies hetzelfde, moeilijk om te stoppen.  Maar ik ben wellicht niet de enige ;)

Het zijn eenvoudige steken die ik gebruikt heb.  De beschrijving komt van hier: http://www.echtstudio.nl/zoeken?ZT=omslagdoek.  Een gratis patroon van echtstudio.nl.
Om de sjaal los te kunnen haken heb ik een grotere haakpen gebruikt dan aangegeven op de wol.

Het idee van de bloem is van Haak Zaken.  http://haakzaken.blogspot.be/2012/03/patroon-rozet-bloem-haken.html









Reacties

  1. heel mooi! welke wol heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat id hij mooi! Heerlijk, dat je zo toch iets leuks/zinvols kunt doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie omslagdoek!! Draag eigenlijk alleen maar sjaals maar geloof toch dat ik me er eens aan ga wagen. Ik heb het patroon al opgeslagen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie schrijft en altijd benieuwd wat je ervan vindt!

Populaire posts