Onze zomervakantie.

Hallo iedereen,
het was hier even stil hé?
Ik heb de afgelopen maand niet veel genaaid behalve enkele herstellingen maar dat is niet echt om over te bloggen.

Vakantie is hier altijd druk.  Eerste week ging mijn oudste op kamp.  Toen was het thuis tijdelijk wat rustiger.  2 kids i.p.v. 3, dat maakt toch een verschil.
Toen ze terugkwam, de was en terug valiezen maken om dan samen met het gezin er 2 weekjes onderuit te trekken naar de Provence.
Voor op reis neem ik altijd een boek mee, de deadline is het einde van de vakantie.  De laatste pagina's heb ik onderweg naar huis gelezen.  Missie geslaagd!


De eerste week logeerden we in een  hotel in Uzes en deden we uitstapjes.
Zo hebben we de aquaduct van Pont Du Gard gezien.  Hoe die Romeinen dat toch gedaan hebben!
Eerst een wandeling over de aquaduct om dan beneden pootje te baden in de rivier en te genieten van het uitzicht.




We zijn ook een keertje naar het snoepmuseum van Haribo geweest.
Met lege handen zijn we daar NIET buitengekomen ;)



We hebben het lokale marktje afgeschuimd naar leuke juweeltjes, DIY's (want daar zijn er veel kraampjes met eigen maaksels, zou me daar nog kunnen amuseren), lokale producten,... super.




Omdat we dicht bij Nîmes logeerden, kon een bezoek aan deze oude stad niet ontbreken.
Wat een mooie stad!  We hebben er een mooie historische wandeling gemaakt en onder weg hebben we het Maison Carrée gezien.  Het is een de enige bewaarde tempel uit de oudheid, toegewijd aan Calus en Lucius Cesar, geadopteerde kleinzoon en zoon van keizer Augustus.



We kwamen leuke pleintjes en terrasjes tegen.
Her en der zijn er fonteinen.  Leuk om eventjes te spelen en te verfrissen.






Zou deze krokodil geluk brengen als je over zijn neus wrijft?  Ik heb het alleszins ook gedaan.





Voor de hongerigen is er her en der een 'boulangerie' waar we een pizza kochten.



En zeker niet te missen: de Arena. Gebouwd op het einde van de 1ste eeuw na Chr.
Het verliest heel wat van zijn charme doordat er stellingen en podia binnenin geplaatst zijn voor optreden.  Jammer.




Ook genoten we van een welverdiend drankje en/of een ijsje.
mmm...



Toen we aan de 'Jardins de la fontaine' kwamen begon het hevig te onweren.
Dus die hebben we niet meer kunnen bezoeken.  
Door regen, donder en bliksem zijn we snel de stad doorgegaan, terug naar de parking.
Onze dag in Nîmes zat erop.



We maakten een rit met een echte oude stoomtrein vanuit Anduze.




De tweede week van onze vakantie ging het er rustiger aan toe.
We logeerden in een chalet op een camping.  Lekker ontspannen en tijd voor mijn boek.
De kids amuseerden zich bij het loomen en genoten van het grote zwembad.





We wandelden naar het dorpje om daar te genieten van het lekkere eten en een glaasje wijn op het terras.



De mannen huurden een fiets om de legendarische 'Mont Ventoux' te beklimmen en natuurlijk weer af te dalen.
Ze hebben dat goed gedaan! Proficiat mannen!


Zo dat was onze vakantie.
Ik heb ervan genoten.
(ondanks het feit dat de oudste en mijn man onderweg buikgriep kregen en we met een keelontsteking zijn thuisgekomen maar dat zullen we gauw vergeten bij de mooie herinneringen en foto's).


Wel hou ik nog eventjes een blogpauze maar maak ik wel tijd om jullie blogjes te lezen.
Over een paar weekjes ben ik terug met nieuwe maaksels en plaats ik eindelijk foto's van maaksels die ik nog niet met jullie gedeeld heb.

Geniet nog van de zomer!
Groetjes Nancy








Reacties

  1. Een leuke vakantie als ik dat zo op de foto's zie.Mijne man wil die Mont Ventoux ook ooit met de fiets doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hield mijn hart vast toen hij vertrok maar gelukkig kwam hij zonder kleerscheuren terug. Ze moeten toch voorzichtig zijn, onze buurman die was gevallen door een stilstaande auto of zo met hier een daar hechtingen tot gevolg.

      Verwijderen
  2. super leuk! We deden veel van deze dingen ook vorig jaar op onze vakantie. Uzes en omgeving is een echte aanrader he!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's, ik heb heerlijk mee genoten!!
    Geniet nog even na.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooo, zo heerlijk om die plaatjes te zien, twee jaar geleden deden we net hetzelfde: Pont du Gard, het haribo museum (waar je voor weinig geld je zak kon vullen), Nimes bezochten we 2x omdat het zo prachtig was en had ik het geweten, David Guetta gaf in de arena daar net een optreden diezelfde avond... Prachtige streek! En geniet nog van je resterende vakantie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jullie hadden duidelijk een supervakantie! Mooie dingen gezien en de tweede week lekker uitgerust, meer moet dat niet zijn. Nog eventjes blogpauze en dan weer aan de slag!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie schrijft en altijd benieuwd wat je ervan vindt!

Populaire posts