Variant op de Jolene-top uit La Maison Victor

Eerder maakte ik al de Jolene-top uit La Maison Victor maar nu wilde ik graag een kleedje.
Ik nam het patroon van de top en verlengde de boord tot de gewenste lengte.
Het rokgedeelte vouwde ik niet dubbel zoals bij de top maar legde ik gewoon onderaan een zoom in.

De halsboord verstevigde ik met lichte vlieseline, wat ik bij de eerdere Jolene top niet gedaan had.
Dat zorgt er natuurlijk voor dat de halsboord uitrekt en dat maakt het slordig.  Dus deze keer heb ik die netjes verstevigd.

Omdat het uitkomt op een recht model heb ik er een riem bijgemaakt (allĂ© ja, een riem kan je het nauwelijks noemen).  Het is meer een strook van de stof dubbelgevouwen en gestikt.


Reacties

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie schrijft en altijd benieuwd wat je ervan vindt!

Populaire posts