Sparkling golden sweater.

Vorige week ging ik langs in mijn vaste stoffenwinkel,
Verkempinck in Oostende.
Het was er een gezellige drukte, iedereen zocht het perfecte stofje.
Zo waren er 2 vriendinnen  die aan het rondsnuisteren waren
en die nog niet zo heel lang naaiden.
Plots zag de ene een kleedje hangen in een stof die ze herkende.
Ze had zelf zo'n kleedje in die stof.
Ze was verwonderd dat die stoffen te koop waren.
Maar toen ze de prijs zag van de stof 'viel ze bijna achterover'.
Een gemiddelde prijs van 8 tot 10, 11 euro per meter
terwijl ze voor haar kleedje, in die zelfde stof, een eenvoudige snit, wel 200 euro betaald had.
Ik hoorde haar dit vertellen en kon het niet laten om te zeggen:
"Blij dat je zelf kan naaien."
Inderdaad, dat is ze.


Van hetzelfde merk nam ik ook verschillende stoffen mee.
Dus dames, als jullie de kleding van Four Roses mooi vinden en zelf
ook naaien, ga dan aan de slag.


Voor de oudste dochter nam ik de wit met gouden tricot mee.
Hieruit maakte ik deze trui met aangeknipte mouwen.
Om stof te sparen knipte ik het achterpand in 2 delen zodat dit
naast het voorpand, dat aan de stofvouw lag, kon gebruiken.
Eenvoudig en snel te maken en op de koop toe
een gelukkige dochter!


Het patroon haalde ik uit het boek: "Maak je eigen
Met de rest, had 1,5 m mee maakte ik nog een bijpassende ronde sjaal
en een recht rokje voor de tweede dochter.





Reacties

Populaire posts